2013. december 26., csütörtök

Karácsonyi Pulyka

 A receptet Lázár Chef facebookos oldalán találtam.
Soha nem sütöttem még egészben pulykát, ez az első sütésem.
Nagyon jól sikerült, köszönet a kiváló receptért Lázár Chefnek :))





Hozzávalók:
1 darab bébi pulyka 3-5 kg, fej nélkül, zsigerelve, konyhakészen
3 dl fehér vagy vörösbor
2 darab narancs leve
1 liter víz
5 evőkanál szójaszósz
3 gerezd tisztított fokhagyma
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 teáskanál durvára tört fekete bors
1 teáskanál fehér őrölt bors
1 evőkanál rózsabors
5 dkg só
2 darab szeletelt narancs
annyi felöntő hideg víz, hogy ellepje a szárnyast

Elkészítés:
A pác elkészítéséhez felforraljuk a vizet, majd hozzáadjuk a bort és a narancslevet. 5 perc forralás után hozzáadjuk a borskeveréket, a szeletelt fokhagymát és a mézeskalács fűszerkeveréket, majd újabb 2 perc forralás után levesszük a tűzről, és a szójaszószt is hozzákeverjük.

 A páclevet hozzáöntjük a sóhoz, és jól elkeverjük.

Az egész pulykát megmossuk, alaposan áttöröljük, és a maradék szőröket is eltávolítjuk.

 Vékony pengéjű, éles késsel levágjuk a püspökfalatját és a nyakát.
 A pulykát nagyobb edénybe rakjuk, lábait, szárnyait kilazítjuk, majd leöntjük a szoba-hőmérsékletű páclével. 
A páclevet és fűszereit kézzel jól bedörzsöljük a húsba, majd felöntjük annyi hideg vízzel, hogy ellepje a pulykát. Tetejére narancskarikákat teszünk, majd hűtőben, lefedve 1-2 napig pácoljuk.

A pácolás után deszkára tesszük a páctól kifehéredett szárnyast, és lábait keresztben összekötjük.

 A nyaküreget és a hasüreget dupla cérnával, tű segítségével bevarrjuk, majd tepsibe tesszük, 
és 145 oC fokon, kg-ként 35 percig sütjük.
 A nem túl régi sütőknél (10 évnél fiatalabb) nem szükséges a fólia használata, ne takarjuk le sütés közben, valamint locsolgatni is ráér a sütési idő letelte előtt 30 perccel. 


Saját tapasztalatom:
Mindent úgy csináltam ahogyan a recept írta.
Egy napig pácoltam egy nagy fazékba és hűtőbe rakva .
Egy nagy tepsire átraktam a pulykát és a páclevet félre tettem.
Beraktam az előmelegített sütőben ami nekem gáz, 10 évnél nem öregebb 3 éves és Electrolux
és 10 perc múlva leöntöttem a páclével bőven.
Ezután 1 óra 20 percig sütöttem 2.-es fokozaton.
Közben még 3-4 szer meglocsoltam még a páclével a pulykát.
Amikor letelt az 1 óra 20 perc, nem sült meg a pulyka ahogyan a recept írta!
Ezért 2 -3 deci olajjal leöntöttem a tetejét és 7 fokozatra állítottam a sütőt kb 200 fokra és készre sütöttem. 
Ez az idő kb 1, óra volt.
Sütés közben a saját levével, vagyis az előzőleg ráöntött olajjal locsolgattam.
Amikor szép pirosra sült kikapcsoltam a sütőt és hagytam még 10 percig a sütőben.
Végül egy tálra raktam és szépen feldíszítettem.








Jó étvágyat kívánok hozzá !

Szívesen megkínálnálak titeket, de sajnos, ahoz hogy megkóstoljátok nektek kell elkészítenetek !



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a karácsonyi pulykád, tetszik a pác fűszerezése is! :) Jövőre kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ajánlani tudom, mivel nagyon finom lett:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...