2013. december 2., hétfő

Rocky Road , házi csokoládé


 Egyszer már készítettem hasonlót, de akkor nem tudtam a pontos receptet és a nevét se.
Ezért elneveztem Zsanett szeletnek.
Napokban akadtam rá ismét erre a csokira de most már recepttel együtt MAX blogjában.
Nem volt kérdés hogy Mikulás ajándék lesz belőlük.
Nem szokványos módon szerettem volna csomagolni, ezért befőttesüvegből készíttetem hozzá aranyos tartókat.
Nálunk ezt kapják a gyerekek Mikulásra.



Hozzávalók 30 x 40 tálcához :

40 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
4 evőkanál tejszín
20 dkg pillecukor /rózsaszín, sárga és kék
10 dkg puffasztott rizs
10 dkg mazsola

Elkészítése :

Vágjuk a csokoládét apróbb darabokra, a pillecukrot pedig kockákra. 
Béleljük ki a tálcát szilikonos sütőpapírral. 
A csokoládét olvasszuk meg, vízgőz fölött, majd ha már folyik, keverjük bele a vajat és a tejszínt. 
Vegyük le a tűzről, és keverjük hozzá a pillecukrot, mazsolát és a puffasztott rizs.
Öntsük ki a tálcára és kenjük el a tálca méretének megfelelő nagyságúra.
Rakjuk hűtőbe 1-2 órára , majd vegyük ki és húzzuk le róla a sütőpapírt , majd tetszés szerint szeleteljük.
A puffasztott rizst és a mazsolát lecserélhetjük tetszés szerint, mogyoróra, dióra, mandulára, vagy bármilyen aszalt gyümölcsökre is.






12 megjegyzés:

  1. Ezt az édességet én is megcsodáltam Max blogjában. Nagyon jól néz ki és ötletes ez a hóemberes álca!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik, jó ötlet volt puffasztott rizzsel készíteni! :) Egy-két szelettel engem is meglephetne a Mikulás! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó akkor szólók neki, rakd ki a cipőd Hankka:))

      Törlés
  3. Lehet, hogy elugrom arra és kiteszem az ablakotokba az én csizmámat is.... ;-)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon cuki lett, nagyon fognak neki örülni, az biztos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon remélem, de aranyos kis gyerekek vannak a családba és a baráti körömbe, mindig mindennek örülnek:))
      Én meg imádom őket:))

      Törlés
  5. De jó! A csomagolás külön tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszik, próbáltam valami nem hagyományost kitalálni:))

      Törlés
  6. Elkészítendő! A Mikulástól csak időt kérek hozzá! A többit megoldom én! ;-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...