2013. december 1., vasárnap

Ünnepi ruhába öltöztetett hóember és télapó csokoládé tartók készítése



Én már elkészültem a gyerekeknek szánt Mikulási ajándékaimmal.
Az idén , Rocky Road édességet készítettem a kicsiknek és hogy méltó legyen a csomagolás is, ezért befőttes üvegből készültek hozzá a csoki tartók.
Az elkészítése nagyon egyszerű és a nagyobb gyerekeket is belehet vonni az elkészítésükbe.
Megmutatom nektek hogyan is készülnek ezek a dekoratív üvegek és akinek van kedve még van ideje Mikulásig beszerezni és elkészíteni a Gasztroajándékokat.

Hozzávalók a hóemberekhez:


Kisebb 375 ml , vagy lehet nagyobb is, attól függ mit szeretnénk bele rakni.
Piros, világos-sötét zöld, narancssárga, fehér polár
Én mindegyikből 10 cm vettem
Színes gyöngyök
Virág alakú vagy gömb fekete kicsi gyöngy
Varráshoz : cérna, tű
vatta
vékony szalag
Összeállításukhoz : ragasztó pisztoly
Ha nincs ragasztó pisztoly akkor varjunk meg mindent kézzel és pillanat ragasztóval ragasszuk össze.

Elkészítésük :





A fehér polárból vágjunk ki a befőttesüveg tetejének megfelelő 2 db kört.



Varjuk össze a két kört pelenkaöltéssel.
Ha készen vagyunk tömjük ki vattával és varrjuk össze a rést is.
Varjuk rá a szemeket és kisebb öltésekkel a száját.
Egy narancssárga háromszög alakú kicsi anyagból varrjuk meg az orrát.



Egyenesre vágjuk és ragasztó pisztoly segítségével oda ragasztjuk.
Inentől kezdve minden anyagot ragasztok, de varrhatjátok is.
A forró ragasztóval vigyázzatok mert égési sérülést okozhat !







Sötétzöldből az üveg méretének megfelelő nagyságú fát vágok ki és ráragasztom.







A karjának 2 ujjnyi vastag polárt vágunk, olyan méretbe hogy átérje az üveget.






Egymársa hajtogatva összeragasztjuk




Fehérből vágunk ki két kesztyű alakot és egy-egy piros szegélyt a kesztyűre.





Ráragasztjuk a karunkra a kesztyűt és erre a piros szegélyt, úgy hogy körbe érje.


Ha elkészültünk odaragasztjuk az üvegünkre.


Bevonjuk az üveg tetejét is anyaggal, de csak a tetejét és a peremét, hogy letudjuk zárni az üveget !







A bevont tetőre ragasztom a hóember fejét.


Vágok pirosból a fej méretének megfelelő anyagot.
 


Felhajtom a szélét , ez lesz a sapka pereme. Ragasztóval rögzítem.




Felragasztom a fejére és hátul összeragasztom az anyag széleit is





Egy vékony szalaggal megkötöm és készen is van a sapkája.

Kicsi háromszögeket vágok ki a két zöldből ezek lesznek a levelek.




Felragasztom a sapkára és erre a gyöngyöket.


Végül vágok kb 2 ujjnyi vastag hosszabb sálnak valót, aminek a két végét bevagdosom.
Sálat a hóember nyaka köré ragasztom, úgy hogy letudjam venni az üveg tetejét.







Hasonló módon készíthetünk Mikulást is.

Én most virágboltban vettem kisebb kaspóra való mikulás ruhát és készen manó fejet.
A fejre ragasztottam szemet és a sapkára fehérből bojtot és szegélyt a sapka szélére.
Hasonló modón mint a hóembernél készítettem neki kezet és lábat.
A ruhát ráhúztam az üvegre, bevontam az üveg tetejét anyaggal és a karokat a ruhás üvegre ragasztottam. 
Az üveg aljára a ruha alá ragasztottam a lógó lábakat.
Végül egy fehér sálat tettem a nyakába.













. . . . . . és az elkészült ünnepi díszbe öltöztetett üvegek













A télapóhoz hasonlóan készült a cica is:))



Már csak a csokoládét kell elkészítenem az üvegekbe és Mikulásnapján mindegyik üveg
kisgazdára talál.

Holnap hozom a csoki receptjét is nektek, és akinek van kedve,  készítse el:))


Ma van Advent első vasárnapja, mindenkinek áldott, békés adventi készülődést kívánok!





A négy gyertya története
Adventi gyertyafény

Adventi gyertyák ragyognak fénylő csillagként;
egy, kettő, három, négy,
hajad lágy selymén táncol a lobogó fény.
Csitt! Ne szólj, csak ülj ide mellém,
hiszen most szívünk beszél;
kezedet fogva a szeretet árad szét.
Kérlek, ne szólj - csak ölelj, míg e láng ég!
S ha kialszik mind a négy,
szenteste gyúl helyettük ünnepi fény...
És nem kell, csupán egyetlen ajándék,
mit szívem karácsonyon úgy remél:
láthassam szemedben csillogni még,
sokáig e szépséges, adventi gyertyafényt.

Szoby Zsolt (Poet.hu)

12 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, nagyon-nagyon helyesek lettek! :) Igazán különleges ajándékot kapnak a gyerekek! :)

    VálaszTörlés
  2. Húh, de jól néznek ki! Nagyon ötletesek :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ezek nagyon aranyosak! De jó lenne elkészíteni! De még azt sem tudom, hogyan készülnek el az aprósütik karácsonyra, ha Titeket megnézni sincs időm. Most meg lebetegedtünk Nagyfiúval mindketten. Így van időm kicsit nézelődni végre, mert az ágyban lehet laptoppal gyógyulni. :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jók lettek. Nemcsak a süti sütéshez van érzéked.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyosak tetszik! Ügyes vagy, hiába a profi az profi!:-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...