2014. január 12., vasárnap

Bögrés palacsinta

Általában vékony tésztájú palacsintákat  szoktam készíteni, de ma kivétel tettem.
A neten nézelődés közben elém jött egy bejegyzés Konyhabuli oldaláról egy gyönyörű fotóval erről a palacsintáról.
Olvasgattam nála a hozzászólásokat ahol sokan írják hogy a megadott receptből kb 5 db jön ki ezért érdemes rögtön duplázni.
Úgy döntöttem én nem duplázok mivel a lányom palacsinta függő, hanem triplázok.
Jól is tettem mert ebből az adagból 16 db palacsintám lett.
Nagyon jó a recept , mert gyorsan -könnyen elkészíthető és tényleg nagyon finom.
Csak ajánlani tudom nektek is, próbáljátok ki bátran.



Hozzávalók 2 decis pohárral mérve :
3 bögre liszt 
3 bögre tej
6 tojás
6 evőkanál cukor
2 evőkanál vaníliás cukor
50 ml olaj a tésztába bár ezt saját magamtól raktam bele !
Pici olaj pluszba a palacsinta sütéséhez.

Hozzávalók a jaffás-túrós töltelékhez :
50 dkg túró
2 db tojássárgája
kb 4 evőkanál barna-cukor, ízlés szerint variálható!
2 evőkanál jó minőségű jaffa szörp
kb 10-12 db citromfű levél finomra összevágva.

Elkészítése: az összes hozzávalókat jól összekevertem.



Elkészítése :
A tojásokat ketté választottam és a fehérjét kemény habbá vertem
A sárgáját egy nagy üvegtálba raktam , erre kimértem tejet, cukrokat és egy pár percig habverővel felvertem.
Hozzáadtam a többi hozzávalókat a lisztet és az olajat és ezzel csomómentesre kavartam a habverő segítségével.
Végül óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjéket a masszába.
A palacsinta sütőbe egy kiskanál olajat raktam és jó forróra felmelegítettem.
Egy merőkanál segítségével kimértem a tésztát a palacsinta sütőbe és 2-3 perc alatt megsütöttem mind két oldalát a tésztának és így folytattam tovább addig míg a tésztám el nem fogyott.

Figyeljetek oda mert nagyon gyorsan sül!

Végül elkészítettem a tölteléket és betöltöttem vele a kész palacsintákat.









12 megjegyzés:

  1. Sokféle palacsintát kipróbáltam már, ez a bögrés is arra vár, úgy látom :) Finom a töltelék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem szeretni fogjátok mert nagyon finom:))

      Törlés
  2. Nagyon gusztán tálaltad Legközelebb mi is kipróbáljuk, még sosem hallottam ezt a verzióját a palacsintának, általában nem választom szét hozzá a tojást és az arányok is mások :) De kíváncsivá tettél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én sem szoktam, de ez a verzió tényleg működik, és nagyon finom.

      Törlés
    2. Én is így szoktam ,csak variáltam magozott meggyet rakok bele vagy cseresznyét, beletapogatom, és mikor belesül csak fahéjas porcukorral megszórom,,nagyon finom,próbáljátok ki,ti is megéri,

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki olyan igazi jó harapnivaló palacsinta! Finom lehet ez a töltelék is. Egyszer kipróbálom még nem ismertem eddig ezt a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évike ! Csak ajánlani tudom , nagyon finom próbáld ki bátran:))

      Törlés
  4. Kedves Mónika!
    Azért illene az eredeti oldalt megemlíteni, és nem sajátként közölni. Ime az eredeti hely, ahol még Ön is dicséri a receptet: http://konyhabuli.cafeblog.hu/2013/11/07/bogres-palacsinta/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=20131111

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen !
      HA FIGYELMESEN ELOLVASTAD VOLNA !!!! . . a bejegyzést akkor láttad volna hogy a második mondatban ott van a link honnan való a recept!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...