2014. január 9., csütörtök

Sajtos-Sós csigák



Hozzávalók a tésztához :
25 dkg liszt
12 dkg vaj , vagy margarin
1 kávéskanál sütőpor
1kávéskanál só
1 decitejföl
1 db tojás

Hozzávalók a a töltelékhez :
15 dkg reszelt trappista-sajt
10 dkg olvasztott vaj
1 kávéskanál só

Elkészítése :

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk és egy lisztezett munkafelületen kb egy ujjnyi vastagra kinyújtjuk.
Egy kisebb edénybe összekeverjük a töltelék hozzávalóit és a kinyújtott lapunkra szépen egyenletesen elkenjük.
Feltekerjük sorosan rúddá és letakarva hűtőbe rakjuk egy éjszakára de ha sietünk akkor legalább
4 órát pihentessük a hűtőben.
Másnap ujjnyi szeletekre vágjuk és egy szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire rakjuk egymás mellé.
Előmelegített sütőben ,nálam gáz 4-es szép pirosra sütjük.

Ez a csiga nem puha inkább roppanós sajtos kekszre hasonlít, de ha nem szeretitek sósan akkor a töltelékből nyugodtan hagyjátok ki a sót!



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta finom kis rágcsálnivaló!

    VálaszTörlés
  2. Ma megcsinálom...amit pontosan be tudnék azonosítani, az a mokkáskanál, vagy a teáskanál. (A só mennyiségéről lenne szó) .
    Ha nem tudsz hamar válaszolni nekem, akkor csapott teáskanalat választok. Megírom, milyen lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kávés kanál a legkisebb igazi kávés kanál:))

      Törlés
    2. Értem, köszönöm! Közben már megcsináltam, csak kicsit sótlan lett, mert a töltelékbe nem tettem bele a sót, bár Te irtad. Viszont a tetejére szórtam utólag /Somogyi Max (a face-en bárki megtalálhatja) által készített füstölt tengeri sót,/ ami igazán nem rontott rajta.
      Nem tudom miért, az enyém nem sikerült ropogósra, de nagyon finom lett, most ez lett a kedvencünk az unásig sütött sajtos rudak helyett! Még aznap este elfogyott, így legközelebb dupla mennyiséget sütök, sőt azon gondolkodom, hogyha egyúttal a mélyhűtőbe is lehetne rakni egy-két tekercset, "vészhelyzet" esetére. Te gondolsz erről?
      És köszi ezt a receptet, jövő héten újra elkészítem!!!! Üdv, Ica

      Törlés
    3. Örülök hogy elkészítetted és annak is hogy ízlett.
      Lehet hogy én tovább sütöttem és ezért roppanós, de puha egyben csak nem olyan puha mint egy kakaós csiga tésztája én erre gondoltam. Van kép? Ha igen küldjél!

      Törlés
  3. Nem, hamarabb megettük !:) Persze, messze nem olyan puha mint a kakaós csiga, igaz.Most hétvégén megint csinálok, és fagyasztok is le tekercset. Ha szerinted is alkalmas ez arra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem árt neki a fagyasztás, bár én még soha nem fagyasztottam le, de majd most kiderül nálad a teszt:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...