2014. február 27., csütörtök

Csokis lepény

Az eredeti receptben a csokoládé helyett ribizli van és először a Váncza-projectem során találkoztam vele.

A linken megnézhetitek hogy hogyan is néz ki a Ribizlis lepény ami igen, jól gondoljátok ,Váncza recept.
Már anno akkor izgatott hogyan is nézne ki csokoládéval és elhatároztam hogy egyszer ki is fogom próbálni.
Most jött el az ideje és nem bántam meg mert nagyon izgalmas ízeket kaptam csokoládéval, de nem elhanyagolható azért a ribizlis lepény sem mert mind kettő nagyon finom.




. . . Így szól  a recept a Váncza könyvben :

,, 14 deka vajat , 21 deka lisztet , 1 evőkanál porcukrot , 1/2 csomag Váncza-sütőport 
2 tojás sárgájával jól összegyúrunk , azután vékonyra kinyújtva , sárgára sütjük. 4 tojás keményre vert habjához 19 deka cukrot 
és 1/2 csomag Váncza-vanilincukrot keverünk , melyet a kisült , hideg tésztára egyenlő vastagon rákenünk majd sűrűn telehintjük érett ribizlivel vagy más apróra vágott befőttel. Forró sütőben szárítjuk , míg a hab kemény lesz. Négyszegletes darabokra vágjuk. ( Kitűnő )"


Ennél a csokis lepénynél  a ribizli mennyiségét lecseréltem vegyes étcsokoládéra és tejcsokoládéra, ami dekába mérve 10-10 deka .
A csokoládékat apróra vágtam fel és a felvert kemény tojásfehérjehabba kevertem bele.
Amikor már a hab is rajta van a készre sült és kihűlt tésztán, akkor visszatettem a sütőbe amit akkor amikor a készre sült tésztát kivettem a legkisebb ( nálam gáz 1. ) - fokozatra állítottam és így sütöttem tovább 10 percig, majd kikapcsoltam a sütőt és benne hagytam még 5 percig száradni.
Vizes-meleg késsel szeleteltem fel, de csak akkor amikor kihűlt.

UI: Pár hete az a megtiszteltetés ért, hogy a Magyar Konyha egyik szerkesztője megkeresett és felkért, hogy meséljek egy kicsit a projectről. 
Kattintsatok a linkre ha szeretnétek tovább olvasni!




2 megjegyzés:

  1. Ez is csábít, hogy kipróbáljam. Mi lenne a véleményed arról, ha a hab alá raknék egy kis lekvárt? Narancsdzsemet? Eléggé béna vagyok a konyhában, főleg fantáziám nincs. Te ezt kóstoltad már, ezért kíváncsi lennék a véleményedre, mielőtt elrontom. :) Üdv, Ica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtam rakjál bármilyen lekvárt elbír, csak puhább lesz a tészta tőle:))
      Várom az eredményt:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...