2014. március 18., kedd

ALMÁS PUDING, a Váncza projectemből újra elkészítve



A férjem kérésére készült el újra ez a sütemény a Váncza projectemből, most teljes adagból.
A linkre kattintva a receptet megtudjátok nézni a projectben.
Már akkor sem értettem miért is nevezte el Váncza József ezt a süteményt almás pudingnak és sajnos a Váncza család tagjai sem tudták megmondani.
A sütemény inkább egy almás pitéhez hasonlít, ami rendkívül puha tésztája  miatt kaphatta volna anno a nevét?
A rejtély a névvel kapcsolatban mára sem derült ki, de a süteményt csak ajánlani tudom , mert nagyon gyorsan elkészül és mennyei íze van.

Az egész adag tésztám egy 24 cm-es torta formába lett elég és 4 db közepes almát vágtam fel vékony szeletekre tölteléknek. Alul felül kinyújtott tésztalap középen az almák megszórva fahéjjal.
Amikor az almák tetejére ráraktam a kinyújtott lapot, egy késsel megszurkáltam több helyen hogy sütés közben eltudjon távozni a keletkezett gőzök. Így nem reped be a süti teteje.


Sütési idő , sütő függő! Nálam gáz 3 fokozat előmelegítve kb 30 perc.
Amikor megpirult a tészta teteje akkor ki is vettem a sütőből és hagytam teljesen kihűlni, majd kivettem a formából és porcukorral beszórtam majd kakaóporral díszítettem a pite tetejét.
A díszítést egy erre alkalmas sablonnal készítettem.
Ráraktam a torta tetejére a sablont, beszórtam kakaóporral és leemeltem a sablont, így marad ott a tortán a kivágott minta.
Ha nincs ilyen előre elkészített sablonotok, helyettesíthető egy csipke terítővel is.



Jó étvágyat !







2 megjegyzés:

  1. Szia Móni!

    Nemrég találtam Rád a Váncza projekt kapcsán.
    Szerintem az angol puddingból jön a név. Például Jamie Oliver Apple sponge pudding- ja az is inkább piteszerű, vagy a klasszikus plum pudding... talán ez lehet a magyarázat, talán nem. Mindenesetre nagyon jól néz ki a süti, hamarosan én is kipróbálom.
    Köszi a sok szép és fimon receptet :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy itt vagy! . . . és lehet hogy igazad van erre nem is gondoltam.
      Szeretettel várlak máskor is :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...