2014. március 2., vasárnap

Naan kenyér

Naan kenyér receptjét először Neánál láttam meg a napokban.
Nagyon megtetszett és  el is készítettem, dupla adagban, olyan nagy sikere volt, hogy még az nap el is fogyott.
Másnap már a dupla adagot is dupláztam és így lett 16 db kenyerem ami a következő napon is puha és nagyon finom volt.
Én nem készítettem hozzá masala csirkét, mert először a kenyérre voltam kíváncsi, de nézzétek meg a csirke receptjét is Neánál.
Mi kocsonyával ettük, de legközelebb elkészül nálunk is a masala csirke is.
Csak ajánlani tudom,  Nea ! ... köszönöm a receptet:))





Hozzávalók 8 db-hoz  :

50 dkg liszt
14 gramm friss élesztő
3 teáskanál  sütőpor
300 gramm langyos víz
4 evőkanál joghurt, Nálam most kefir
2 teáskanál só
8 evőkanál olvasztott vaj

Sütéshez: olívaolaj


Elkészítése :
Egy tálba rakjuk a liszt felét, belemorzsoljuk az élesztőt erre ráöntjük a langyos vizet és összekeverjük egy villával és letakarva 30 percig pihentetjük.
Pihentetés után hozzákeverjük a többi hozzávalókat , egy kicsit megdagasszuk de csak annyira hogy összeálljon a tésztánk, és újból pihentetjük 15 percig letakarva.
Ezután , lisztes munkafelületen jól átgyúrjuk a tésztát,az a lényeg hogy ne ragadjon a tésztánk.
8 felé osztjuk a tésztánkat és kis cipókra alakítjuk, majd ismét pihentetjük 5 percig.
Palacsinta sütő méretűre nyújtjuk kb 3-4 mm vastagra a cipókat.



Serpenyőt kevés olajjal bekenjük és a kinyújtott lapot belerakjuk.
Nagyon gyorsan sül, ezért rögtön egy ecset segítségével még sül a kenyerünk lekenjük olajjal a megfordítandó kenyerünk részét is, majd megfordítjuk és pár pillanat alatt készre sütjük.
Sütési idő, közepes lángon kb 2-3 perc.








10 megjegyzés:

  1. Mi nagyon szeretjük ezt a kenyeret, így biztosan el fogom készíteni! :)

    VálaszTörlés
  2. Rozs liszttel is készíthető?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tapasztalatom nincs még, mert csak kétszer készítettem el, de szerintem ahogyan a kenyérnél lecseréljük a lisztet itt is le lehet, csak ki kell próbálni.

      Törlés
  3. Mónika, milyen szép színesek lettek nálad. Tényleg nagyon egyszerű elkészíteni és még hogy eteti magát. Kocsonya mellé is finom lehetett. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm neked a receptet top 10-es listánkon szerepel már:)) Imádjuk:)

      Törlés
  4. Hol szerzed be a lisztet?

    VálaszTörlés
  5. Hol vásárolsz lisztet? Köszi: Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Változó , itthon a Lidl-ben veszem a sima lisztet és a többit Herbáriában
      De nagyon szeretem az olasz liszteket is, ezeket a barátnőm hozza nekem haza mert ő ott dolgozik.
      Éppen tegnap kaptam 20 kg vegyesen:))
      Sokkal jobbak az olcsóbb olasz lisztek mint az itthoni drága lisztek.
      A LIDL-ben kapható sima liszt nekem bevált azt szeretem itthon:))

      Törlés
    2. Köszi, de picit elszomorodtam, ui. egy malom címét vártam volna :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...