2014. március 15., szombat

Szárnyaszúza-becsinált gombóccal




,, 500 g szárnyaszúza , 30 g vaj , 100 g leveszöldség , fél vöröshagyma, 50 g zsír, 50 g finomliszt, egy csirkehúsleves kocka vagy csirkehúslé, só petrezselyem.
A gombóchoz : 5 zsemlye, negyed liter tej, 2 evőkanál zsír, 2 tojás, só, 1 kiskanál őrölt majoránna, zsemlyemorzsa.

A zúzát alaposan megmossuk és megtisztítjuk, a kemény bőröket eltávolítjuk, majd megfőzzük.
Ezután a léhez adjuk a vajon megpirított zöldségeket és a hagymát, és a zúzával együtt az egészet puhára főzzük. A zsírból és a lisztből rántást készítünk és némi lével felöntve alaposan átforraljuk. Végezetül csirkehúslével vagy kockával ízesítjük, és sót, valamint frissen vágott petrezselymet szórunk bele.
A zúzákat apró kockákra vagdossuk és átmelegítjük a szószban.

A gombócokhoz a zsemlyéket apró kockákra vágjuk, leöntjük szűk negyed liter forró tejjel, forró zsírral és megvárjuk, amíg megszívja magát. A kihűlt keverékhez hozzáadjuk a tojást a sót, a majoránnát, majd annyi zsemlyemorzsát, hogy nagyobb dió méretű gombócokat formálhassunk belőle. Széles fazékban felforralt vízben kifőzzük , és amikor a felszínre jönnek, egyet kihalászunk és felvágjuk, hogy meggyőződjünk a megfelelő állagáról. Óvatosan, nehogy szétessenek, leszűrve egy tányérra helyezzük őket, hozzáadjuk a zúzát és leöntjük a mártással. "

A recept forrása: Václav Malovicky ,Svejk Útleíró Szakácskönyv

Így szól az eredeti recept a könyvben, ami nekem egy kicsit zavaros.
Zavarosan leírtnak találom a zúza elkészítési  mód leírását, ezért leírom nektek hogy én hogyan is értelmeztem és készítettem el. A zsemlegombócok készítése teljesen követhető és nagyon finom.

. . . . és akkor lássuk én hogyan készítettem el :

Kacsa zúzát vásároltam, amit jól átmostam , megtisztítottam és csíkokra vágtam fel.
A zúzákat leves kockás vízben teljesen puhára főztem, majd leszűrtem.
Vajon átfuttattam a finomra vágott hagymát és ezen megpirítottam ( 2-3 perc) a 
leves zöldségeket amit előtte széles csíkokra vágtam fel. 
Ízlés szerint sóztam, borsoztam.
( leveszöldség: répa, karalábé, petrezselyem gyökér, zeller )
Felöntöttem annyi vízzel hogy bőven ellepje és majdnem puhára főztem, ekkor beleraktam az előzőleg megfőzött zúzákat is és teljesen puhára főztem a zöldségeket.
Ha lefőtt volna a leve akkor itt öntsük még fel húslevessel, annyival hogy bőven ellepje a zöldségeket és a zúzánkat.
Egy másik lábasban, zsírt felolvasztottam hozzáadtam a lisztet és egy vékony rántást készítettem,egy kiskanál pirospaprikával kb 2 deci vízzel felöntöttem és hozzákevertem a zúzás zöldséges becsinálthoz, végül hozzá kevertem a finomra vágott petrezselyemzöldet.
A becsinált levének olyan állagúnak kell lennie, mint amikor vadast készítünk, kissé sűrű állagúnak, de nem mint a főzeléknek!!!

Készen voltam a becsinálttal elkészítettem a gombócokat hozzá.
A gombócok leírását szépen lehet követni. 
Főzésénél először felforraltam a sós vizet, majd levettem kis lángra és ekkor raktam bele a gombócokat, de csak annyit amennyi elfér a lábasban, és puhára főzetem őket.
Amikor megfőtt az első adag gombócom kiszedtem a vízből egy kisebb szűrő segítségével és a vizet újra forraltam és hasonló módon az előbb leírtaknál kifőztem a többi gombócokat is.
Végül tálaltam. Érdemes kipróbálni mert nagyon különleges és finom.

Jó étvágyat !




További elkészített receptek a könyvből , ezen a linken találhatóak:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...