2014. április 23., szerda

Tricolor szeletek



Hozzávalók :
50 dkg darált háztartási keksz
15 dkg vaj
15 dkg porcukor
10 dkg étcsokoládé
10 dkg fehér csokoládé
10 dkg tejcsokoládé
kb 1/2 deci tej

Tetejére : 10 dkg étcsokoládé
Díszítéséhez : Ezüst színű csokoládé ételfesték 



Elkészítése :
 A darált kekszet osszuk háromfelé egy-egy tálba.
Minden tálba kimérünk 5-5-5 deka vajat, 5-5-5 deka porcukrot.
A csokoládékat külön-külön felolvasztjuk és mindegyik tálba az eddig kimért hozzávalókhoz csak egy egy fajtát adunk .
Így lesz egy fehér, egy ét és egy tejcsokoládés masszánk.
Gyúrjuk össze egyesével őket, ha szükségét látjuk akkor adjunk hozzá kevés tejet hogy összeálljon a tésztánk.
Egy Kb . 20x30x7 cm méretű magasabb tepsi aljába, vágjunk egy szilikonos sütőpapírt és erre először egyenletesen nyomkodjuk el az étcsokoládés masszánkat.
A következő réteget a fehér csokoládés masszánkat szintén egyenletesen nyomkodjuk rá az előző rétegre.
Végül a tejcsokoládés masszánkat nyomkodjuk el egyenletesen a két rétegen.
Hűtőszekrényben kb 1-2 órára betesszük hogy össze dermedjen a három réteg.
Amikor már keménynek tűnik kivesszük a hűtőből és felolvasszuk az étcsokoládét egy teáskanál olajjal és a süteményünk tetejére öntjük, majd egyenletesen elkenjük rajta.
Ismét hűtőbe rakjuk míg a csokoládé meg nem fagy és ezután vizes késsel hosszú szeletekre vágjuk.






Én most a Glazur Shoptól kapott ezüst csokoládé ételfestéket szerettem volna kipróbálni, ezért a tetejére egy ecset segítségével egyszerű mintákat festettem.
Kíváncsi voltam hogyan viselkedik festés közben az ételfesték, ami egy tömény anyag és használat előtt meleg vízben fel kell melegíteni.
Meleg hatására feloldódik a műanyag tartójában az ételfesték, ezután már csak festeni kell vele. 
Érdemes egy kis tálkában forró vízben tartani mert nagyon hamar megdermed és már nem is lehet vele festeni mivel összecsomósodik. 
Nagyon oda kell figyelni a felmelegített festék állagára, mert ha túl híg akkor szétfolyik a minta, ha túl sűrű akkor pedik ráragad az ecsetre.
Valahol a közép utat kell megtalálni ahhoz hogy festeni tudjunk a csokoládés felületre .
Biztosan lehet sokkal szebben is díszíteni vele de mielőtt egy komolyabb festési technikát választanánk javaslom hogy ismerkedjünk meg hogyan is viselkedik ez az anyag festés közben.
Ezen a sütin én is csak ismerkedtem az anyaggal, de tapasztalataim során legközelebb egy csokoládétorta díszítésén fogom kipróbálni.
Száradás után nagyon szépen csillog ami nagy előnye és sajnos nem látszik a fotón.

Via ! Köszönöm szépen hogy kipróbálhattam az ételfestéket :))



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom lehet! Szeretem a kekszes édességeket, nagyon jól mutat rajta a minta. Ahogy néztem egyből az jutott eszembe hogy ha esetleg kipróbálom akkor én cukormázból fogok rá mintát tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem működik a cukormáz is:) Jó ötlet.

      Törlés
  2. Nagyon guszta sütike, és jó, hogy megosztottad a tapasztalataidat a csoki ételfestékről! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós süti, és finom is lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csak mutatós, hanem nagyon gyorsan el is készül és ez nagy előny!

      Törlés
  4. Hmm, nagyon kínáltatja magát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a gyerekek kedvence, nem győzök eleget csinálni, mert mindig olyan gyorsan elfogy:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...