2014. július 19., szombat

Koronás Lepkés Torta




Hivatalos vagyok a kolléganőm kislányának a szülinapi bulijára. Szinte hihetetlen hogy már iskolás lesz szeptemberbe. Mit is vihetnék egy igazi kis hercegnőnek mint egy rózsaszínű királylányos tortát!
Örülök az ilyen alkalmaknak, mert én kiélhetem alkotási hajlamomat és imádom ahogyan a gyerekek birtokba veszik a tortát, és nem utolsó sorban , nektek is megmutathatom, hogyan is készül el egy ilyen torta.
Hozzávalók a piskótához:
Süssünk együtt címszó alatt, már sokszor bemutattam hogyan is készítem a vizes-piskótákat, ezért ha visszalapoztok, vagy a linkre kattintotok, akkor részletesen lehet tanulmányozni a piskóta készítési folyamatát.
Ez a torta 6 db egész tojásból készült, + 3 ml folyékony piros ételfesték, ettől lett a piskóta rózsaszínű.
Ne felejtsétek el a tojásokat mérni kell !!

Tölteléke : - mascarponés-marcipános krém
Hozzávalók :
25 dkg mascarpone
3 deci habtejszín
1,5 csomag  Dr Oetker expressz zselatin fix instant 30 grm
ízlés szerint porcukor 
1 evőkanál színtelen mandula aroma, vagy 2 db ampulla mandula olaj aroma
( az utóbbit a Lidl-ben veszem )

Elkészítése :
A zselatinporral kemény habbá verem a habtejszínt , félre rakom.
Egy másik edénybe a porcukrot habosra keverem a mascarponével.
A kettőt óvatosan összekeverem, nagyon habosnak és krémesnek kell lennie!
Végül belekeverem az aromákat.

A torta burkolásához : egy adag fondant 
A koronához , pálcához, és a lepkékhez : 50 dkg marcipán


A torta készítési fázisfotói :





















A torta alátétet és a marcipán koronát és pálcát , lepkéket 1-2 nappal készítem el mindig, hogy megkeményedjen !
















A marcipánból készített korona, nem keményedik meg csak formálhatóvá válik, ezért a korona ágaiba,fogpiszkálót szúrok hogy kiegyenesedjenek.


A megszáradt lepkéket gél csillám ételfestékkel kenem át és friss fondattal ragasztom a tortára.















6 megjegyzés:

  1. Gondolom aki kapta, sikoltozott a gyönyörűségtől! :-))
    Egyébként augusztusban tarthatsz nekem továbbképzést. Felétek fogunk nyaralni. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örült neki a kislány , és én is nagyon boldog voltam hogy örült neki:))

      Törlés
  2. Nagyon aranyos, igazi varázstorta :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...