2014. augusztus 15., péntek

Kakaós kelt pillangók



Nincs is jobb reggeli mint egy kakaós süti egy pohár finom kakaóval.
A kelt kakaós sütik a gyerekek nagy kedvence, de valljuk be őszintén mi felnőttek is nagyon szeretjük.
A receptet Limara pékségében találtam , és most sem csalódtam mert a recept tökéletes és nagyon finom. 

Hozzávalók : 
60 dkg liszt   
1 teásk. só
2 evk. cukor
1 db tojás
0,5 dl olaj
3 dl langyos tej
3 dkg élesztő

Hozzávalók a kakaós töltelékhez: 
3 dkg olvasztott vaj
kakaópor 
porcukor

Tetejére : 1 db tojás felverve

Elkészítése :
A tészta hozzávalóiból kelttésztát készítünk,és letakarva duplájára kelesztjük.
( Én mindent belepakolok a kenyérsütőgépbe és a dagasztás programra állítom. ) 
A kelttésztát lisztezett felületre borítjuk és két egyforma darabba vágjuk.
Mindkét tésztából egy-egy keskeny, vékony téglalapot nyújtunk,  megkenjük az olvasztott vajjal. 
Vastagon megszórjuk porcukorral, úgy, hogy a tészta sehol ne látszódjon ki alóla, majd erre vastagon kakaóport szórunk. 


A legegyszerűbb mindkettőt egy kis szűrőn keresztül hinteni. 
Várunk egy-két percet, csak azután tekerjük fel a tésztát, mert ez idő alatt a vaj átitatja a kakaót és a cukrot.
Feltekerjük a tésztát  és egyenlő trapézokra vágjuk fel, majd a közepét egy vékony fakanál nyéllel lenyomjuk. 


Sütőpapíros tepsire tesszük, egymástól kissé távol  és 30 percig letakarva kelesztjük.
Közben előmelegítjük a sütőt, 180 fokra, gáznál 3 fokozatra.
A megkelt tésztákat lekenjük  felvert tojással,  majd pirosra sütjük.
Sütés után porcukorral behintjük.


3 megjegyzés:

  1. De jópofák! :-) Átszerkesztetted a blogodat, miért? Én nem nagyon kedvelem ezt a változatot, de azért megpróbálok eligazodni rajta, hogy továbbra is olvashassalak. :-)

    VálaszTörlés
  2. Próbálok haladni a korral, a lányom javaslatára készült el az új verzió.
    Biankának nagyon jók a megérzései és képzeld tényleg!
    Első nap ezzel a változattal, 2543 nyitották meg az oldalt , mai nap mikor is még csak 12 órát mutat az óra, már 1200 -en nyitották meg az oldalt. A statisztikák azt mutatják hogy ez a variáció tetszik az olvasóknak, mivel a blog felső bal oldalán a Magazinban mindenki kitudja magának választani hogyan és milyen stílusba szeretne olvasni. Egyébként van választható hagyományos kinézet is ami hasonlít a régihez.
    Mivel sok bejegyzésem van már a blogba így tényleg jobban átláthatóak azok a régebbi bejegyzések is amiket kevesen nyitnak meg, mert nem látják. Ez a változat lehetővé teszi hogy véletlenül előbukkanjanak a 2011, 2012-es régebbi receptek is amiket nagyon ritkán nyitnak meg ,mert mindig csak azok a receptek kerültek többszöri megnyitásra amiket éppen az aktuális hónapban írtam.
    Próbálom még szebbé tenni , mert a régi fotóim nem nagyon szépek, és mivel én is sokat tanultam ezért ezek visszakerülnek piszkozatba és ha újra elkészülnek szebb fotókkal majd vissza rakom őket.
    Nagyon remélem hogy megszokod, és megmaradsz nekem olvasónak továbbá is, hisz hidd el 4 év blogolás elteltével tényleg ez a variáció a legáttekinthetőbb , én sem hittem benne de a statisztikák eddig ezt mutatják.

    VálaszTörlés
  3. Értem már. :)) Na, majd figyelek, bogarászok és tanulok. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...