2014. november 2., vasárnap

Barack sütemény készítése, lépésről lépesre

Őszibarack sütemény

Ma egy igazi lagzis sütemény, elkészítését mutatom meg nektek lépésről, lépésre.
Nagy slágere a vidéki lagziknak, amit már 3 nappal előtte elkezdenek az asszonyok készíteni, hogy eltudja foglalni méltó helyét az esküvői asztalon.
Borzasztó macerás az elkészítése, de megéri mert nem csak mutatós, hanem nagyon finom is.



Hozzávalók: A tésztához:
15 dkg margarin, 2 csomag vaníliás cukor, 2 evőkanál 
liszt, 1 dl tej, 15 dkg cukor, 1 tojás, 40 dkg liszt, 1 sütőpor, fél dl étolaj. 

A krémhez: 
20 dkg vaj, 16 dkg porcukor, 3 evőkanál baracklekvár, 3 evőkanál kakaó, 1 rumaroma.
A díszítéshez piros és zöld ételfesték vagy aroma, kristálycukor, és egy  kis ág bukszus levél.

Elkészítése :
Egy tálba beleteszünk két evőkanál lisztet.
Hozzáadjuk a margarint, kristálycukrot, 
vaníliás cukrot, tojást, tejet, és az egészet alaposan kikeverjük. 



A sütőport a lisztbe szórjuk, és a krémmel összegyúrjuk.



 Nagy gombócot készítünk belőle, és két órára félretesszük pihenni.


  Kiolajozzuk a tepsit.
 A tésztából diónyi gombócokat formázunk, és a sütőlapra helyezzük. 


Előmelegített sütőben megsütjük. 


Ezután kihűtjük, és teáskanállal kikaparjuk mindegyik kis pogácsa belsejét.



Töltelék készítése :
A vajat a porcukorral kikeverjük.
Egy kisebb lábosba teszünk három evőkanál vizet és ugyanannyi lekvárt. 
Ezt kicsit összemelegítjük, de csak kicsit, hogy a lekvár a vízben feloldódjon, de ne legyen forró.


 A margarinos cukorba beleöntjük a kikapart tésztát, a kakaót és a rumaromát, majd a lekváros vízzel alaposan kikeverjük.




A fél pogácsákat ezzel a krémmel megtöltjük, majd egyet-egyet összeragasztunk.


Tetejüket ételfestékkel, vagy aromával átkenjük, kristálycukorba forgatjuk, és bukszus 
levelet szúrunk bele, hogy még mutatósabb legyen.





Sajnos nem volt  bukszus levelem, ezért oregánó friss levelet szúrtam a sütikbe, amit fogyasztás előtt eltávolítottunk.

Remélem tetszett a bejegyzés , és bátran nekifogtok ennek a finom lagzis sütemény elkészítéséhez!

Jó sütést és Jó étvágyat kívánok !










6 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a sütit, mindig befaltam belőle párat a lagzikban... :-DD Amíg otthon laktam, nagyon szerettem tesómmal ilyet készíteni, aki nem igazán szeretett sütni de lelkesen festette velem a barackokat.... <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy egy kis nosztalgiát ébresztettem fel benned!

      Törlés
  2. Ezt a sütit nagyon szeretem, de inkább akkor ha valaki már elkészítette helyettem :P

    VálaszTörlés
  3. Mennyire szeretem, de még sosem próbálkoztam meg az elkészítésével! Köszönöm, hogy megosztottad velünk! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...