2014. november 8., szombat

Díjnyertes szelet

Gyerekkoromban nagyon sokszor készítette ezt a sütit anyukám, amit apai nagynénémtől tanult meg.
A süteménynek sok neve van. Hívják vendégvárónak, Heves megyében  cseszkó szeletnek, és ha a tetejét porcukros mázzal borítják, akkor pedig rádió krémesnek is nevezik. Nálunk Miskolcon és környékén díjnyertes szeletnek ismerik. Nem olyan régen nosztalgiáztunk a családdal  és eszembe jutott hogy milyen régen nem készített már az én anyukám ilyen sütit nekünk. Bele is vágtam és elkészítettem életem első díjnyertes szeletét. Kíváncsian várom kinek milyen néven ismerős a sütemény, mert biztosan van még egy jó pár neve.



Hozzávalók :
4 db tojásból készült vizes piskóta, amit egy 35 x 15 x 7 cm-es tepsiben sütöttem meg.
A receptet ezen a linken találjátok.

Hozzávalók a barna lapokhoz :
30 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 dkg szalalkáli
2 dkg kakaópor
2 dl. tej

Elkészítése :
A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és ketté osztjuk.
Lisztezett munkafelületen, olyan méretűre nyújtjuk, a lapokat külön külön, amilyen az a tepsi amiben kisütöttük a piskótánkat.
A lapok sütésénél a tepsit fordítsuk meg és aljára vágjunk egy szilikonos sütőpapírt, majd erre rakjuk rá a kinyújtott lapot.
Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten kb 6-8 perc alatt megsütjük, külön külön mindkét lapot.

Amíg hűlnek a tészták, elkészítjük a krémet.

Hozzávalók :
0,5 liter tej
3 evőkanál finomliszt
15 dkg porcukor
15 dkg vaj
Továbbá a tetejére : 10 dkg tortadara


Elkészítése :
A tejet és a lisztet simára elkeverjük, majd addig főzzük míg be nem sűrűsödik.
Levesszük a tűzről és kihűtjük.
A vajat és a porcukrot habosra kikeverjük és hozzáadjuk a tejes lisztes keveréket, amivel szintén felhabosítjuk.

A torta összeállítása :
A krémet három részre osztjuk.
Töltésnél alulra kerül az egyik barna lap, erre a krém egy részét elkenjük, majd rárakjuk egyben a piskótát.
Következő adag krémet kenjük rá egyenletesen, és befedjük a második barna lappal.
A maradék krémet egyenletesen elkenjük rajta és megszórjuk tortadarával.
Hűtőbe rakjuk egy éjszakára és másnap nagyobb szeletekre vágjuk fel.

Jó étvágyat !






12 megjegyzés:

  1. Én nem ismertem idáig, így marad Bibimóni díjnyertes szelete... :-)) Nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, érdemes kipróbálnod:))

      Törlés
    2. Valóban ismert és nagyon finom süti. Itt a Ráébaközben Vendégváró szeletként ismert. Nevéhez méltóan nagyon finom és népszerű!

      Törlés
  2. Nagyon kívánatosan néz ki! Guszta! Nekem egy szakácskönyvemben vendégváró a neve úgy ismerem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, mert te is Miskolci vagy! Ebből is látszik milyen sok néven fut ez a sütemény:))

      Törlés
  3. Lipcsei aranyérmes néven kaptam a receptet egy kolléganőmtől 1984-ben. Nagyon szép a tiéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszik és hogy ismered a sütit.
      Ez név nekem új, és szerintem ebből lett leegyszerűsítve díjnyertesre:))

      Törlés
  4. Igazi vasárnapi süti lehet, nagyon jól hangzik :)

    VálaszTörlés
  5. Nalunk(marmint Erdelyben) nem hianyozhatott az unnepi asztalrol es Televizios teszta volt a neve.A barna a keret a sarga kozep pedig az ekranja.

    VálaszTörlés
  6. En cseszko szeletkent ismerem, nekem is edesanyam keszitette sokszor kicsi koromban. Bevallom, akkoriban nem tartozott a kedvenceim koze, mert inkabb a szaraz, linzerszeru sutiket kedveltem. Most mar barmikor johetne, barmilyen mennyisegben. :) Nagyon guszta a Te sutemenyed, Monika! Es ismet cask gyonyoru, szabalyos szeleteket vagtal. :)

    VálaszTörlés
  7. Lányok!
    Ez a sütemény mennyei. Örülök hogy ti is szeretitek, és hogy megírtátok a sok különböző nevét.
    Hihetetlen milyen sok neve van ennek a süteménynek:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...