2014. december 25., csütörtök

Álomautó

 Veterán autó kiállítás, Budapest 




Advent utolsó napjait Budapesten töltöttük. Nézelődtünk a Karácsonyi vásáron, bejártuk Budapest legszebb részeit és egy-két múzeumba is elmentünk. Egy fantasztikus Álomautó kiállításon is voltunk, amely igazán nagy élmény volt. Szebbnél szebb régi Veterán autókat csodálhattunk meg.

Hoztam nektek egy pár fotót , de először olvassatok egy kicsit a gyűjtemény történetéről.
Remélem nektek is tetszeni fog és lesz aki személyesen is meglátogatja a kiállítást.

ÁLOMAUTÓ

Magyarország legértékesebb és legnagyobb magángyűjteményében megtalálhatóak amerikai klasszikus álomautók, valamint európai autókülönlegességek is az 1940-es évektől egészen az 1970-es évek végéig. Az alábbiakban olvashatnak  a világon fellelhető oldtimerek között is ritkaságnak számító autógyűjteményünk kiemelt darabjairól.
Az alábbiakban áttekintést adunk  gyűjteményünkről.  Három szempont alapján mutatjuk be kiállításunk érdekességeit, melyekről egy-két márka esetében érdekes történelmi ismertetőt adunk.
A már megszűnt márkák közül egy-két autókülönlegesség, melyekből nálunk is felleltető egy, vagy akár több darab is:
Studebaker, Mercury, Pontiac, Oldsmobile, Plymouth
-Edsel: A Ford mint konszerntöbb autómárkát is a magáénak mondhat. 1958 és 1960 között létezett az Edsel is. Ez Henry Ford egyetlen gyermekének keresztneve volt eredetileg, mivel ő alapította a márkát. A gyenge eladások miatt azonban két év múlva meg is szűnt az Edselek gyártása. Az Edsel modellek sajátos, és teljesen jellegzetes formavilága igazi érdekesség. Nálunk is megtekinthető egy igazán érdekes modell, ami nem véletlenül kedvelt autója a gyűjtőknek.
-Stucz: A Stutz Motor Company  1911-től 1935-ig gyártott luxus autókat. A márkát a Stutz Motor Car of Amerika cég élesztette újra, és az első luxus autója 1970-ben debütált. A modellekben az akkor létező szinte minden extrát meg lehetett találni, ezért volt többek között hírességek kedvelt márkája is, valamint  egyes modelljei a világ legdrágább autói. Az első Stutz Blackhawk-ot Elvis Presley vásárolta meg. A gyártás első 25 évében mindösszesen mintegy 617 modell készült. Múzeumunkban egy 1974-es Blackhawk modell található melyből ebben az évben mindösszesen 10 darabot gyártottak.
-DeSoto: 1928-tól gyártották 1961-ig. A DeSoto névadója Hernando de Soto, egy XVI. században élt spanyol hódító. Az ötvenes évek közepén az Imperial színrelépésével a DeSoto piaci helyzete megváltozott: mai szóval a felső középkategóriát foglalta el. Akkoriban a DeSoto szó szerint tüzes volt: Firesweep, Firedome és Fireflite nevű típusok szerepeltek a kínálatban. a DeSoto eladásai 1958-tól kezdve folyamatosan csökkentek, s a Firedome pályafutása 1959-ben véget ért. Egy évvel később a DeSoto márka eltűnt a piacról. Múzeumunkban 3 modellt is láthatnak az érdeklődők.
 És a még ma is nagy sikerrel gyártott autók közül:
-Buick, Chrysler, Dodge, Lincoln,
-Chevrolet:
-Ford: A Ford története önmagáért beszél, mi inkább arra kérjük, jöjjön el hozzánk és tekintse meg 5 különböző modellünket, amelyek között talál az 50-es évekből 2 ajtós T-bird kicsi cabriót, igazán ritka Fairline-t aminek kemény teteje egyben csukódik a csomagtartóba, Thunderbird-öt  1958-ból, melynek érdekessége, hogy Medveczky Ilona művésznő is egy ilyen piros csodával rendelkezett, de ha ez még nem lenne elég, egy bordó Mustang sportkocsit is, amit akár ki is tud bérelni sofőr nélkül.
és nem utolsó sorban az amerikai autógyártás királya a Cadillac
 Az európai autók közül:
Mercedes, BMW, Volvo,
- és az angol királynő képviseletében a Rolls Royce
A cikk forrása: http://alomauto.eu/muzeum/





























































































 










































































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...