2015. január 24., szombat

Almás palacsinta , Svejk Útleíró Szakácskönyvéből

A rendszeres olvasóim már megszokták hogy néha néha  Václav Malovicky ,Svejk Útleíró Szakácskönyvéből hozok egy - egy receptet amit én már kipróbáltam és szeretném a figyelmetekbe ajánlani. 
könyv Svejk, a derék katona híres regénybeli állomáshelyeinek, vendéglőit, éttermeit, fogadóit mutatja be, a Monarchia -városait sorra járja végig.
Régi híres recepteket, mutat be számtalan jó tanáccsal ellátva és különböző érdekes kis történeteket fűz minden recept mellé. 
A régvolt idők receptjei nem diétázóknak, hanem az ínyencségeket kedvelőknek ajánlanám. 
Ilyen ez a tartalmas almás palacsinta recept is, ami igazán különleges és nagyon ízletes csemege.




" Almás palacsinta
            250 g liszt
           10 db egész tojás
           200 ml. tej
           200 g vaj
           200 g cukor
           5 g alma
           2 kiskanálnyi citromhéj

A tojások sárgáját a tejszínt, a cukrot és a vaj egy részét jól összekeverjük, majd hozzáadjuk lisztet és a 3 tojásfehérjéből készített habot. Ebből a tésztából 4 vastagabb palacsintát készítünk, majd meghámozzuk az almát, lereszeljük és a vajon a cukorral együtt megpároljuk. Az így keletkezett pürét a palacsintákra kenjük, összetekerjük őket és egy sütőtálba tesszük, majd a marad tojásfehérjéből készített habbal lefedjük őket, és a sütőbe tesszük. "

A recept forrása: Václav Malovicky ,Svejk Útleíró Szakácskönyv


Így szól a recept Václav Malovicky Svejk Útleíró Szakácskönyvében.

A recept leírásából nem igazán derül ki hogy mennyi cukrot és vajat használtak fel a palacsintatészta elkészítéséhez.
Ezért saját tapasztalataim szerint osztottam el a cukor és a vaj mennyiségét.
Vagyis a palacsintatészta elkészítéséhez, 100 gramm cukrot és 150 gramm vajat használtam fel a megadott mennyiségből.
A többi vajat és a cukrot az alma megpárolásánál használtam fel.
A tésztát hagyományos palacsintasütőben sütöttem meg és nem 4 darab lett, hanem 6 darab palacsinta jött ki a tésztából.
Egy másik akadályba is ütköztem, mert szerintem 5 gramm alma tölteléknek igen csak kevés 4 db palacsinta megtöltéséhez, hát még 6 darabhoz!  
Ezért emeltem az adagot 750 grammra.
Ezeket a hibákat kiküszöbölve, ami akár nyomdai hiba is lehetett, bátran fogjatok hozzá az elkészítéséhez, mert nagyon finom palacsinták születnek a receptből.


A palacsintákat forró vaníliás pudinggal és mandula forgáccsal tálaltam fel.

Fázisfotók :





Jó étvágyat !




  
További elkészült receptek a könyvből, a linkre kattintva elérhetőek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...