2015. február 5., csütörtök

Sütőben sült töltött fánk

A receptet Sünis kanál blogján láttam meg, és rögtön tudtam, hogy elfogom készíteni.
Gyönyörűek voltak a fotói amivel illusztrálta a receptet, és én azonnal beleszerettem.
Hipp - hopp neki is álltam és el is készítettem, de én nem lekvárral töltöttem meg, hanem vaníliás pudinggal. A végeredmény, egy nagyon finom fánk lett, ami szinte rögtön el is fogyott.
Úgy gondolom hogy sokszor elfogom készíteni, más-más töltelékekkel megtöltve is muszáj kipróbálnom.

 Sünis kanál!
Köszönöm a receptet.






Hozzávalók a tésztához :

40 dkg finomliszt
6 dkg porcukor
8 dkg vaj
1 nagy tojás
½ mk só
2,5 dkg friss élesztő
kb. 2 dl tej


Hozzávalók a vaníliás töltelékhez :
1 csomag vaníliás pudingpor
ízlés szerint: cukor
3,5 dl. tej

Továbbá : 
1 evőkanál  vaj a kész fánkok lekenéséhez +  porcukor a szóráshoz
1 kisebb tojás felverve a fánkok lekenéséhez


Elkészítése :
A tészta hozzávalóiból hagyományos módon kelttésztát készítünk.
Kiolajozunk egy tálat és ebbe rakjuk a kidagasztott tésztát, letakarjuk egy konyharuhával és meleg helyen duplájára kelesztjük.





Közben a tejet elkeverjük a cukorral és a pudingporral, majd krémmé főzzük.
Átöntjük egy másik edénybe és a hűtőbe tesszük dermedni.

A megkelt tésztát egy lisztezett munkafelületre borítjuk, és kb . 0,5 cm-es vastagra kinyújtjuk.



9 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk a tésztát.



A  kiszaggatott tésztát egy kicsit megnyújtjuk és egy kávéskanál pudingot rakunk a közepébe.
Összecsípjük a tészta széleit a töltelék felett és fánk alakot formálunk belőle.
Az összecsípet aljával lefelé belerakjuk egy papír kapszliba/ muffin papírba. 



Ezt a műveletet mind addig végezzük amíg el nem fogy az összes tésztánk.

Egy tepsire rakjuk őket sorra és további 20 percig kelesztjük őket.


Kelesztés után mindegyik fánk tetejét felvert tojással lekenjük.



Előmelegített sütőben 180 fokon, gáznál 3 fokozaton megsütjük.
Közben a vajat felolvasszuk és a megsült még forró fánkok tetejét lekenjük vele.



Porcukorral megszórjuk és máris tálalhatjuk.



Jó sütést és nagyon jó étvágyat kívánok hozzá !







5 megjegyzés:

  1. Milyen szép kis pufikák! És nem kell hozzá egy liter olaj... nagyon csalogató recept :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvencem lett. Biztosan sokszor elfogom készíteni még, más más variációkban is. Petra!próbáld ki !

      Törlés
  2. Kipipálva,finom!

    VálaszTörlés
  3. Kipipálva,finom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...