2015. március 30., hétfő

Süssünk együtt lépésről lépésre, Húsvéti csokoládétortát


Sok levelet kaptam tőletek, hogy mutassak be lépésről lépésre egy finom , könnyen elkészíthető Húsvéti tortát.  A minap készítettem a férjem születésnapjára  , amit egy kicsit késve kapott meg, de annál nagyobb volt a sikere. 

Remélem nektek is tetszik és sokan elkészítitek a Húsvéti ünnepekre. 

A siker garantált, mert rendkívül finom!






Hozzávalók a kakaós piskótához:
3 db egész tojás
Egészben lemérjük és ahány deka, annyi deka  cukrot és lisztet mérünk ki hozzá!
6 evőkanál hideg víz
1 evőkanál kakaópor
1/2 csomag sütőpor

Hozzávalók a sárga piskótához :
3 db egész tojás
Egészben lemérjük és ahány deka, annyi deka  cukrot és lisztet mérünk ki hozzá!
6 evőkanál hideg víz
1 teáskanál sárga ételfesték
1/2 csomag sütőpor 

Hozzávalók a fehér csokoládés krémhez :
25 dkg mascarpone
5 dkg porcukor
4 dl. habtejszín
1 csomag Dr. Oetker Expressz Zselatin fix
20 dkg fehér csokoládé
1 evőkanál olaj

Hozzávalók az étcsokoládés krémhez :
25 dkg mascarpone
5 dkg porcukor
4 dl. habtejszín
1 csomag Dr. Oetker Expressz Zselatin fix
20 dkg étcsokoládé
1 evőkanál olaj

Hozzávalók a díszítéshez :
2 db kisebb csokoládé nyuszi
Pár darab tojás alakú cukorka

Továbbá, szükségünk lesz még : 2 db 24 cm-es tortakarika sütőformára,szilikonos sütőpapírra, egy nagyobb lukú csillagcsöves nyomózsákra, és egy nagyobb tortatányérra.







A torta elkészítése :

Első lépésben elkészítem a piskótákat.

Előmelegítem a sütőt 160 fokra, gáznál 1 és a 2 fokozat közzé állítom a sütő gombját.
A kakaós piskótához lemérjük az egész tojásokat, nálam 160 gramm volt.
( A tojások mindig más-más súlyúak ezért fontos , hogy lemérjük! )
Egy mélytálba felütöm a lemért tojásokat, hozzáadom a 6 evőkanál hideg vizet és annyi cukrot amennyi a tojások súlya volt.
Az egészet egy kézi  robotgéppel jó habosra kikeverem.
Sűrű, habos krémszerű állagúnak kell lennie!
Kimérem a tojások súlyának megfelelő lisztet, összekeverem a sütőporral és a kakaóporral, majd egy fakanál segítségével, hozzákeverem a felvert tojáshabhoz.
A keverést belűről kifelé végzem, addig amíg egyenletes masszám nem lesz.
A tortaformát kibélelem egy méretre vágott sütőpapírral, és beleöntöm a kakaós masszát.
Beteszem a sütőbe és tűpróbáig sütöm.
A sütőt nem szabad kinyitni az első 15 percben, mert különbem összeesik a piskótánk !
A sütési idő kb. 45 perc, akkor sült meg amikor egy nagyobb hústűt beleszúrunk és a tűre nem ragad rá a tészta.
Ha ragacsosan rátapad a tűre a tészta, akkor süssük tovább.

A sárga piskótát ugyan így készítettem el, csak itt a kakaópor helyett sárga ételfestéket kevertem a tésztába.

Amikor mindkét piskótakarikát megsütöttem, hagytam hogy teljesen kihűljenek a formákban, majd egy éles késsel körbe vágtam a formamentén és kivettem őket a formából és ketté - ketté vágtam őket.
Az egyik formát elmostam, szárazra töröltem és egy új sütőpapírt vágtam az aljára.


Második lépésben elkészítem a krémeket.

A fehér csokoládés krémhez a mascarponét a porcukorral habosra kikeverem egy kézi robotgéppel.
Egy másik hideg fém edénybe kemény habbá verem a habtejszínt a zselatinporral.
A felvert tejszínhabot hozzákeverem a kikevert mascarponés krémhez.
Egy kis edényben, vízgőz felett felolvasztom az apróra tört fehér csokoládét az olajjal együtt, majd amikor langyosra hűlt, hozzákeverem a kész krémhez.

Egy másik edényben hasonló módon elkészítem az étcsokoládés krémet is.

A krémeket két-két felé osztom.
Az étcsokoládés krémből egyenlő arányban kiveszek egy kis salátás tálkányit, félreteszem .
( Ezzel a félre rakott krémmel fogom feltuffolni a tortát.)

Harmadik lépésben betöltöm a tortát. 

A a forma aljára egy sárga piskótalapot rakok, majd erre kerül rá az egyik adag étcsokoládés krém.



Egyenletesen elkenem a krémet a tortalapon, és befedem egy kakaós tortalappal.
Erre kerül rá az egyik adag fehér csokoládés krém, amit egyenletesen elkenek rajta.
Befedem a krémet a másik sárga tortalappal és rátöltöm a másik adag étcsokoládés krémet, majd egyenletesen elkenem rajta.
Végül az utolsó kakaós tortalappal fedem be.
Jól rányomkodom és a hűtőbe teszem 30 percre.



Negyedik lépésben feldíszítem a tortát.

A hűtőből kiveszem a betöltött tortát és a forma mentén egy késsel körbe vágom.
A maradék krémet leszedem a forma oldaláról és a torta oldalát egyenletesen körbe kenem



Maradék fehér csokoládés krémet megfelezem, és az egyik felével bevonom a torta minden oldalát.



Egy vizes késsel 16 szeletre osztom be a torta tetejét.
A tortát átemelem egy tortatányérra.



A maradék fehér csokoládés krémet egy csillagcsöves nyomózsákba töltöm, majd a szeletekre
egy-egy csíkot húzok a tortára.
A torta szélét kb. egy ujjnyi vastagon üresen hagyom, ide jönnek a tuffok.



A zsákban  marad még egy kevés krém, erre rátöltöm a maradék étcsokoládés krémet és a kihagyott részekre, szeletenként egy-egy tuffot nyomok.




Végül a torta közepébe ültetek két darab nyuszit és köréjük szórok egy pár cukor tojást.







Az így elkészült tortát a hűtőbe rakom.
Felszolgáláskor , vizes késsel szeletelem fel.

Jó sütögetést és Húsvéti készülődést kívánok mindenkinek !












Húsvéti csokoládétorta készítése videó képekben:





2 megjegyzés:

  1. Nagyon részletes a leírás. A torta csodálatos, csak is nagyon finom lehet. Igazi mestermű Kellemes húsvéti ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszik. Kellemes ünnepeket kívánok én is nektek:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...