2015. április 27., hétfő

Tejfeles vadkacsa


,, A felszeletelt sárgarépát, fehérrépát, zellert, és vöröshagymát vajon aranyszínűre pírijuk, megspricceljük citromlével vagy ecettel, és húslével vagy vízzel felöntjük.
Hozzáadunk 4 szem egész feketeborsot , 4 szem szegfűborsot, 1 babérlevelet,
2 szem borókabogyót , csipetnyi kakukkfüvet , 2 kockacukrot és reszelt citromhéjat.
A kacsát felnegyedeljük, megsózzuk és a zöldségágyas tepsibe helyezzük, és sütőben megsütjük.
A kész húst kiemeljük , a levét felöntjük tejöllel és kevés liszttel, hogy besűrűsödjön.
Felfőzzük, szitán átnyomkodjuk , 1 kávéskanálnyi mustárral , citromlével ízesítjük , és megsózzuk.
Tálalás előtt még hozzákeverhetünk fél deci fehérbort is , majd zsemlyésknédlivel és vörösáfonyával szervírozzuk. "

A recept forrása: Václav Malovicky ,Svejk Útleíró Szakácskönyv




Így szól az eredeti recept a könyvben, ami nagyon egyszerűen követhető, csak egy baj van vele nem értem miért tejfeles kacsa a recept neve! Szerintem a neve nem tükrözi a recept milyenségét, mivel inkább a vadaskacsa illene rá. Ha viszont elkészítjük, egy rendkívül finom étel kerül az ebédlő asztalunkra. Már csak ezért is biztatok mindenkit, hogy bátram fogjatok hozzá, és ha netán nincs kéznél egy méretes vadkacsa , készítsétek el csak simán kacsából. 

A zöldségeket,( 4 db nagyobb répát, 2 db fehérrépát, 1 db kisebb zellert , és egy fej vöröshagymát ) csak annyi vízzel öntöttem fel ami éppen ellepte


A negyedelt kacsát kevés olajon elősütöttem , vagyis ropogósra sütöttem a bőrét, majd így tettem az előre elkészített zöldségekre, majd együtt sütöttem tovább addig amíg a kacsa puha nem lett.


Végül az összeturmixolt zöldséget 2 deci tejföllel elkevert 1 teáskanál étkezési keményítővel főztem fel és ízlés szerint utána ízesítettem, és legvégül hozzákevertem a bort.





Knédli helyet zsemlegombóccal tálaltam, aminek a receptjét itt találjátok 



Zsemleknédlit még nem készítettem, de lisztből már igen,  a receptjét pedig itt találjátok .






Jó étvágyat kívánok !









További elkészített receptek a könyvből , ezen a linken találhatóak:))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...