2015. május 9., szombat

Fatörzs kiflik

Fatörzs kiflik készítése, lépésről lépésre , fotókkal illusztrálva.




Hozzávalók a kakaós tésztához:
40 dkg finomliszt
2 deci langyos tej
2 dkg friss élesztő
5 dkg cukor
3 evőkanál olaj
1 db kisebb tojás , vagy egy nagy tojásnak a fele
csipetnyi só
1 evőkanál kakaópor

Hozzávalók a fehér tésztához :
40 dkg finomliszt
2 deci langyos tej
2 dkg friss élesztő
5 dkg cukor
3 evőkanál olaj
1 db kisebb tojás , vagy egy nagy tojásnak a fele
csipetnyi só

Továbbá : 1 db tojás felverve a kiflik lekenéséhez




Elkészítése :
Mind két tészta hozzávalóiból külön külön kelt tésztát készítünk, majd egy -egy tálba rakjuk és letakarva duplájára kelesztjük.



( Készíthetitek egyben is a kelt tésztát, de dagasztás után meg kell felezni és az egyik adagba bele kell gyúrni a kakaóport. Én jobban szeretem külön kidagasztani mert így a kakaós tészta is szép selymes lesz és egyenletes barna színe lesz. )

Amikor megkeltek a tészták, 16 - 16 részre osztjuk külön - külön mind kettőt.
Kis cipókká gyúrjuk őket és letakarva 10 percig kelesztjük.






Közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra, gáznál 3 fokozatra.

Ha megkeltek a cipók, elővesszünk egy barna tésztát erre rá rakjuk a fehér tészta cipót és ovális alakúra kinyújtjuk.


Alulról felfelé feltekerjük a tésztát és a tekerés aljával lefelé  rárakjuk egy szilikonos sütőpapíros tepsire.
Nem alakítjuk kifli formára egyenesen hagyjuk!




Letakarjuk és 30 percig kelesztjük.
Kelesztés után 3-4 helyen bevagdossuk , és lekenjük a tetejüket felvert tojással.



Előmelegített sütőbe rakjuk, és kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő eltérhet, mert függ a sütő milyenségétől a sütési idő.

16 darab kiflit én két részletben tudtam kisütni.
Amikor megsült az első adag, akkor készítettem el a következő adagot, kelesztettem és végül őket is megsütöttem.

Nagyon finom ! Érdemes kipróbálni . A család biztosan imádni fogja.

Jó sütést kívánok hozzá!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...