2015. június 11., csütörtök

Húslevesben főtt töltelék recept, képekkel

Nálunk a húsleves szinte mindennapos vendég, mivel a lányom nagy kedvence.
Sokáig nem is volt hajlandó más levest megenni, és mai napig is nagy kedvence.
A húsleves készülhet nálunk csirkéből, tyúkból, sertésből, marhából, kacsából, libából, borjúból, soha nem hiányozhat belőle a töltelék. Ezért én mindig dupla adagot készítek  és a húslevest is jó nagy fazékban főzöm , hogy kényelmesen beleférjenek a töltelékek is. 




Hozzávalók :
4 db szikkadt zsemle
4 db egész tojás
1 db kisebb vöröshagyma finomra vágva
1 evőkanál olaj
1 kisebb csokor petrezselyemzöld finomra összevágva
ízlés szerint, kevés bors , só
1 csapott kávéskanál sütőpor

Továbbá a becsomagolásához folpack



Elkészítése :
A zsemléket kb 2-3 percre beáztatjuk langyos vízbe, majd jól kinyomkodjuk a vizet belőle, és egy tálba rakjuk.
Ráütjük a tojásokat, ízlés szerint borsozzuk, sózzuk és félre rakjuk.
Egy kis lábasban felhevítjük az olajat és megfuttatjuk rajta a finomra összevágott vöröshagymát.
Levesszük a gázról és belekeverjük az összevágott petrezselyemzöldet, és összekeverjük a tojásos zsemlével.
Végül belekeverjük a sütőport, és állni hagyjuk 5 percig.


Közben a folpackból két nagyobb darabot vágunk le.
A tölteléket megfelezzük, és az egyik felét rárakjuk egy csíkban a kiterített folpackra, majd a magunkhoz közelebbi részt ráhajtjuk, úgy hogy befedje a tölteléket és szorosan feltekerjük.


A folpack mindkét végét összecsavarjuk és csomót kötünk rá.



Az így elkészített tölteléket a lehabozott, felzöldségezett húslevesbe rakjuk és készre főzzük benne.
Amikor elkészült a húslevesünk akkor vesszük ki belőle, hagyjuk kb. 10 percet hűlni, majd levágjuk az egyik végét és kicsúsztatjuk a folpackból a kész töltelékünket.

Ui : A májjal készült töltelék készítése is hasonló, csak ott a megfuttatott hagymára rakjuk rá az elkapart csirkemájat, amivel egy kicsit átpirítjuk és ezután adjuk hozzá a petrezselymet, majd összekeverjük a zsemlés tojással.

Húsleves recepteket nálam a leves címke alatt találtok itt.
Fontos! .... ha a húslevest kuktában főzöm ( van ilyen receptem is posztolva ) akkor soha nem a kuktában főzöm meg a tölteléket, hanem külön egy nagy fazék vegetás vízben.

Jó étvágyat !






8 megjegyzés:

  1. Tegnap elkészítettem, igaz fele mennyiségből, nagyon finom, legközelebb a teljes mennyiségből készítem. Férjemnek is ízlett! Köszönet a receptért. Zsuzsanna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök hogy ízlett:))
      Sütve is szoktam készíteni sült hús mellé.
      http://bibimoni.blogspot.hu/2014/04/medvehagymas-hussal-toltott-egesz-nyul.html

      Törlés
  2. Gyakran szoktam készíteni bár én sütőport nem teszek bele , de kipróbálom majd így is! Édesanyám csinálta így becsomagolva , én általában nagyobb kanállal szaggatom bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki ! A sütőportól könnyebb lesz a töltelék szerkezete

      Törlés
    2. Az elmúlt héten kipróbáltam nagyon finom lett köszi!

      Törlés
  3. Én egy kis pirospaprikát is teszek bele, hogy ne legyen ilyen fakó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Levestöltelékbe nem szoktam mert nálunk Borsodban így csinálják.
      Viszont ha sült tölteléket készítek abba mindig teszek én is.
      Biztosan finom úgy is ahogyan ön készíti.
      Ebből is látszik,hogy ahány ház annyi szokás!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...