2015. szeptember 14., hétfő

Almarózsa

Almarózsákat készítettem, kivételesen kelt tésztából.
Ha van időtök és kedvetek a tésztát otthon is ellehet készíteni.
Én ilyenkor a kakaós csiga receptem tésztáját szoktam bedagasztani, és a maradék tésztából készítek kakaós csigákat.
Ma nem volt erre időm és gondoltam kipróbálom a Lidl -ben kapható friss kelt tésztát. 
Kezdő háziasszonyoknak melegen tudom ajánlani mert gyorsan és dagasztás tudása nélkül is eltudják készíteni. De azért ne feledjük a házi kelt tésztából készült sütemények mindig finomabbak. 
A kelt tésztát helyettesíteni lehet még rétes tésztával is, ekkor ropogósabb lesz az almarózsánk, még a kelt tésztából puha állagú rózsáink lesznek. Mi mind két variációt szeretjük. 
Egyszer érdemes kipróbálni, mert nem csak szép hanem finom is.





Hozzávalók :
2 darab nagyobb piros héjú alma
gyömbéres narancslekvár
kevés fahéj
2 csomag készen vásárolt kinyújtott friss kelt tészta
LIDL-ben kapható



Elkészítése :
Az almákat negyedekre vágjuk és vékony szeletekre felvágjuk, majd citromlével meglocsoljuk és fűszerezzük fahéjjal. Félre rakjuk.



Elővesszük az egyik csomag tésztánkat, kicsomagoljuk és a papír mentén kisodorjuk.
Így kapunk egy kinyújtott tésztát.
3 centi vastag csíkokra vágjuk és bekenjük őket lekvárral.


Minden csíkból egy -egy rózsát készítünk.
Az almaszeleteket a levágott tészta csíkra rakjuk, úgy hogy kissé túl lógjanak a tésztán és az alma szeletek egymást kissé fedjék.





Az egyik irányból elkezdjük feltekerni, majd a másik tésztából kerek aljat szúrunk neki és erre rakjuk rá a kész feltekert rózsát. Kissé összenyomjuk a széleket a tészta aljával.
 Azért kell neki egy tészta alj mert sütés közben kifolyna a lekvár a rózsákból és megégne az alja, ha nem raknánk alá még egy tésztát.






Az így elkészített rózsákat egy szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire rakjuk , kissé távol egymástól.







Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, gáznál 3-fokozatra.
Amíg bemelegszik a sütő, hagyjuk pihenni a rózsákat a tepsin és ha jó forró a sütő akkor készre sütjük őket.
A kész rózsákat, felmelegített lekvárral lekenjük és porcukorral meghintjük.






Kellemes sütést kívánok nektek !



Ha tetszik a blogom, iratkozz fel a rendszeres olvasók táborába és a FACEBOOKON is követhetsz!
https://www.facebook.com/BibimoniReceptjei


6 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és gyönyörű, biztosan kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szépre sikerültek, én is próbálkoztam,de valahogy elég bumfordiak lettek :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az almákat nagyon vékonyra kell felszeletelni, mert így lehet szép formásan feltekerni.
      Szerintem ez a titok:))

      Törlés
  3. Csodával néztem-olvastam kedvenc süteményünk fog lenni-Nagyon Köszönöm!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm hogy ide látogattál. Remélem ízleni fog:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...