2015. október 25., vasárnap

Erdei gombapaprikás



Az eső nagyon kedvez a gombáknak, így rengeteg gomba terem az erdőben.Mivel én nem vagyok nagy szakértőjük, ezért nekem csak a biztonságos piaci vásárlás marad.

,,Gomba néni, gomba bácsi,
tegnap után másodszor is.
Kézen fogva erdő szélen,
vásárolni mentek szépen."
.... és vettek Szentmihályi gombát, Rizikét, Lila pereszkét, Őzlábgombát és Pöfeteg gombát.
Nézzétek milyen szépek!



Szentmihályi gombát, kisebb Rizikét, Lila pereszkét, folyó víz alatt átmostam és lecsepegtettem, majd vékony csíkokra felszeleteltem. Őzlábgombát nedves szivaccsal átdörzsöltem és gyorsan átmostam hogy ne szívjon fel sok vizet, majd lecsepegtettem és felszeleteltem.
Közben mindegyik gombának egy-egy fazék vizet tettem fel főni, amibe egy kávéskanál sót is tettem bele.Amikor forrt a víz beledobtam a megmosott , felszeletelt, gombákat és 20 percig abáltam.
Őzlábgombát 10 percig kell abálni. Abálás után leszűrtem őket, lecsepegtettem és hagytam hogy teljesen kihűljenek, majd külön-külön nejlon zacskóba raktam őket és mehettek is a fagyasztóba.
A nagyobb kalapú rizikét is megabáltam és amikor kihűlt bepaníroztam.
A pöfeteg gomba héját lehúztam és kaptam egy szép hófehér gombát.
Nem mostam meg csak kevés sóval besóztam.és hagyományos módon bepaníroztam .
A panírozott gombákat egyesével be fóliáztam és így fagyasztottam le őket.
Persze hagytam egy párat és ki is rántottam frissen . 



A gombákból is kivettem egy - egy marékkal és főztem belőle egy finom gombapaprikást.



Gombapaprikás hozzávalói :
30 dkg vegyes erdei gomba megabálva mérve.
4 kisebb fej vöröshagyma finomra vágva
2 cikk fokhagyma finomra vágva
ízlés szerint . só, bors, pirospaprika, Cayenne bors
2 deci fehérbor
2 deci tejföl
Elkészítése :
A finomra vágott hagymákat megfuttatjuk egy kevés olajban, majd rádobjuk a gombákat.
Együtt is jól átforgatjuk, majd befűszerezzük és felöntjük a borral. 
5 percig főzzük és megvárjuk hogy mennyi vizet ereszt ki a gomba magából, majd csak annyi vízzel öntjük fel ami éppen hogy ellepi. Kislángon kb. 45 percig főzzük, ha szükséges ízesíthetjük még fűszerekkel. Amikor letelt a főzési idő és jó sűrű a szaftunk, csak akkor adjuk hozzá a tejfölt amit jól átkavarunk egy kevés meleg vízzel . Levesszük a pörköltet a gázról és belekeverjük a tejfölt, majd visszatesszük főni. Egyet forralunk rajta és máris kész van a gombapörköltünk.
Főzhetünk hozzá nokedlit, tésztát és máris tálalhatjuk.
Jó étvágyat kívánok !



Ha tetszik a blogom, iratkozz fel a rendszeres olvasók táborába és a FACEBOOKON is követhetsz!
https://www.facebook.com/BibimoniReceptjei 



1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ezzel a sokféle gombával, bár én sem vagyok szakértő, de a mások által már jóváhagyott darabokból készült ételeket szívesen lemeózom :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...