2016. május 6., péntek

Esküvői torta,élővirágokkal díszítve.




A torta készítése,lépésről lépésre bemutatva.


A férjem unokatestvére nősült a napokban. Nekik álmodtam meg ezt az esküvői tortát amit élővirágokkal díszítettem. Nagyon nagy sikere volt és gondoltam megosztom veletek is hogyan is készült el. Én a tortát két napon át készítettem, mégpedig csütörtökön kb 2 órakor fogtam hozzá.
Ekkor megsütöttem a tortát és a muffinokat és  be is töltöttem őket,majd a hűtőbe tettem egy éjszakára.Pénteken kb 3 órakor elkészítettem a fondant és beburkoltam vele a tortát, majd teljesen feldíszítettem,vagyis rátettem a párt , a szalagot és fondant díszítést.
A maradék fondantból kiszurkáltam a muffinokra tetejüket, és fel is tuffoltam őket a krémmel,aminek a közepébe két darab ostya szíveket szúrtam. Őket is betettem a hűtőbe
Ezután elkészítettem a rózsa oázist és egy nagy tálcára raktam amit szintén a hűtőbe raktam.
Szombat reggel ráragasztottam az üveg torta állványra a rózsa oázist,erre pedig ráragasztottam a kész tortát. A muffinokat belepakoltam egy dobozba és útnak is indultam vele. Az étteremben raktam körré a muffinokat és így került a boldog pár elé a torta ami nem sokára felvágásra is került.
A muffinokat a vendégek kapták 
Megpróbálom részletesen leírni nektek hogyan is készítettem,hátha valaki egyszer kedvet kap hozzá.




Szükségünk lesz ezekre az eszközökre a torta tökéletes összeállításához:
1 db 33 cm   tortaalátét,a muffinok tálalásához
1 db 40 cm tortaalátét  muffinok tálalásához
1 db 20 cm tortaalátét a kerek torták alá ( erre dolgozzuk rá)
1 db egyenes tetejű tortaállványra,aminek legalább 15 -20 cm magas lába van,és 30 cm kör az átmérője,amire majd a virág oázist tesszük.
1 db 20 cm vízálló kerek kartonpapírlapra vagy tortaalátétre aminek betudjuk vágni a közepét.
1 db 20 cm kerek vizes oázis koszorúra ( ennek lukas a közepe és habszivacs az alja )
Forró ragasztó,ezzel ragasszuk oda a kész virág oázist az üveg torta állványra.
Kétoldalas erős átlátszó ragasztószalag .Ezzel ragasztjuk össze a torta alját a virág oázison lévő papírkartonnal.
A torta szélére 2 cm széles barna szalag
A muffinokhoz 36 db 5 cm magas kemény papíros muffinpapír
A muffinpapír átkötözéséhez, 1 cm széles fehér szalag és 0,5 cm széles barna szalag
1 db esküvői pár nálam 20 cm magas 
70 db kis fejű élő  rózsa 



Hozzávalók 12 db muffinhoz:
50 dkg liszt
4 kávéskanál sütőpor
25 dkg cukor
2 csipet só
250 ml.olaj
2 db tojás
4 dl.tej

Továbbá: 12 db magas falú díszes muffinpapír 

Elkészítése :
Sütőt 190-fokra gáznál 3 fokozaton,előmelegítjük.
A muffin papírokat egy tepsire rátesszük. 
A száraz hozzávalókat ( liszt,sütőpor,só,cukor) egy nagy tálba kimérjük és összekeverjük.
A folyékony hozzávalókat kimérjük egy másik tálba ( tojás,olaj,tejföl ) és egy kézi habverővel alaposan összekeverjük.A folyékony hozzávalókat ráöntjük a lisztes keverékre és egy fakanállal összekeverjük. A tésztát egy fagylaltos kanállal 3/4 -részig bele kanalazzuk a formákba.
Könnyebb kiadagolni ha a tésztát beletöltjük egy habzsákba és beletöltjük az előkészített formákba,szintén 3/4 részig. A tésztákat forró sütőbe a középső rácsra téve készre sütjük.
A muffinok akkor vannak készen,ha a tetejük megrepedt és világosbarnára pirult.
Hagyjuk a formákban kihűlni.

( Számoljuk ki hány fő lesz az esküvőn és addig ismételjük meg az adag elkészítését még el nem érjük a kívánt mennyiséget. Nálunk 30 főre készült,ezért én háromszor készítettem el ezt a mennyiséget! )

Amíg hűlnek a muffinok elkészítjük a tortát.




Hozzávalók egy 15 cm-es tortához:

3 db tojás
6 evőkanál hideg víz
A tojások súlyával megegyező cukor és liszt
Fél csomag sütőpor
15 cm-es tortaforma a sütéshez.

Elkészítése :
Melegítsük elő a sütőt 170 fokra sütőt 1-2 fokozat közzé állítsuk.
Mérjük le a tojásokat és jegyezzük le a súlyukat.
Üssük fel, egy mély tálba a tojásokat és adjunk hozzá 6 evőkanál hideg vizet.
Mérjünk ki hozzá annyi deka cukrot ahány dekák voltak a tojások és verjük fel jó habosra egy gépi habverővel. Mérjük ki annyi deka lisztet ahány dekák voltak a tojások és keverjük össze a sütőporral,majd egy fakanál segítségével keverjük bele a felvert tojáshabba.
Öntsük bele a masszát a tortaformába és süssük tűpróbáig.


 Akkor jó amikor beleszúrjuk a tortába a tűt és nem marad rajta piskótatészta.
Ez kb 40 perc, ha ragacsos tegyük vissza és süssük tovább.
Az elkészült piskótát hagyjuk a formában kihűlni.

Közben elkészítjük a tortába és a muffinokba a krémet.

Hozzávalók a tortába való krémhez:
25 dkg mascarpone
4 dl habtejszín
1 csomag 20 g.  DrOetker Expressz Zselatin fix
ízlés szerint : porcukor ( nálam 15 dkg )
2 evőkanál kakaópor
10 dkg étcsokoládé + 1 teáskanál olaj
1 evőkanál rum

Elkészítése:
A mascarponét a porcukorral habosra kikeverjük.
A tejszínhabot a zselatinporral kemény habbá felverjük.
Hozzákeverjük a mascarponés krémhez,majd belekeverjük az aromát,a kakaóport és az olajjal felolvasztott csokoládét. Együtt is jól kikeverjük egy gépi habverő segítségével.
A tortát három részre felvágjuk és betöltjük a krémmel.
A külsejét is bevonjuk krémmel és a hűtőbe tesszük egy éjszakára dermedni.



Ezután betöltjük a muffinokat.

Hozzávalók a muffinba való krémhez:
A krém receptje és hozzávalói hasonló a tortába került krémmel.
Javaslom hogy előszór egy adagot készítsünk el és ha nem elég akkor ismételjük meg az elkészítését.
A mennyiség függ a muffinok számától és a muffinpapír nagyságától!
Ez az adag krém kb 17 db magas muffinpapírban kisült muffinokba lesz elég.
( Én 36 db muffinhoz két adag krémet készítettem el.

A muffinok betöltése:

Egy  kis kanál segítségével  szedjük ki a muffinból a közepét,úgy hogy kb. 1,5-2 cm-es kör maradjon üresen a muffinokban. Ezután egy sima csöves nyomózsákkal nyomjuk bele a krémet mindegyikbe.
Végül egyenletesen kenjük a tetejére is a krémből annyit,hogy pontosan egyezzen a muffinpapír magasságával. Tegyük be őket is egy éjszakára a hűtőbe dermedni.

Másnap: Elkészítünk egy adag fondantot.



Fondant készítéséhez a következő hozzávalók szükségesek:
  6 evőkanál víz
  1 evőkanál  zselatinpor színtelen
 2 evőkanál. akácméz
 1 teáskanál igazi vaj
 kb 1 kg. porcukor

Elkészítése :
A porcukrot szitáljuk át ,és osszuk ketté.
Vízzel a zselatint keverjük össze és adjuk hozzá a mézet, a vajat .
Főzzük olvadásig össze. A fél adag porcukorba mélyedést csinálunk és beleöntjük a közepébe a porcukornak, majd fakanállal kevergessük és lassan adjuk hozzá a többi porcukrot is.
 Egy kis idő után már gyúrni kell és addig gyúrjuk amíg jól formálható nem ragacsos masszát kapunk. Gyúrható selymes, nyújtható masszának kell lennie!
Ezután porcukros felületen ujjnyi vastagságú kör alakot nyújtunk ki belőle,olyat ami bőven betakarja majd a tortánkat! A kinyújtott fondant feltekerjük egy sodrófára és a tortára borítjuk egyenletesen.
Finom kézmozdulatukkal rásimítjuk a tortára, egészen az oldaláig,majd egy simító segítségével óvatosan rásimítsuk a fondant. Egy éles késsel az aljánál körbe levágjuk a lelógó részeket.
Alá nyúlunk egy nagyobb késsel és áttesszük a bevont tortát egy tortaalátétre.


Ezután folytatjuk a tortánk díszítését.
Az egész torta felületét vékonyan bekenjük vízzel.Ez fog ragasztóként működni a további díszítések során.Széléhez a maradék fondantból ujjnyi vastag hengert sodrunk, és körbe oda illesszük a torta aljához,amit egy modellező vagy egy kis villa segítségével a torta oldalához és a tortaalátéthez oda nyomunk. Ezzel rögzítjük a tortánkat a tortaalátéthez. Így biztosan nem fog elmozdulni róla!
A szalagot köré ragasztjuk. Figyeljünk oda hogy kissé vizes legyen.a tortánk oldala is mert különben nem fog odaragadni!



Tetszés szerint tovább díszíthetjük. Én , a torta közepére illesztettem egy ifjúpár torta díszt és e köré a maradék fondantból kis hengereket sodortam és hullámos csíkokba fel ragasztottam a tortára és a pár alja köré.


Fontos! A pár alját vizezzük be és teljesen vékonyan vonjuk be fondanttal. Így tegyük fel a vízzel lekent torta tetejére. Ezzel a módszerrel száradás után stabilan odaragad bármilyen figura.
Ezután betesszük a hűtőbe legalább 3 órára száradni,de legjobb ha egy éjszakát hagyjuk a hűtőben.

Elővesszük a vizes oázisunkat és beletesszük egy mély edénybe,amibe annyi vizet öntünk ami ellepi az oázisunkat. Kb. 20 percig hagyjuk hogy megszívja magát vízzel. Ezt úgy tudjuk ellenőrizni, ha beleszúrunk egy tűt és ha nem jön fel buborék akkor megszívta magát. Ha buborék jön fel a víz tetejére,akkor hagyjuk még benne a vízbe.Ezután vegyük ki a vízből és csepegtessük le.
Tegyük egy nagyobb tálcára. Egy vékony selyem szalaggal kössük rá a 20 cm-es vízálló karton körlapot, amit előzőleg a közepén két csíkban bevágtunk.A szalag csomókat és a kilógó szalagrészt dugjuk bele a vágásba. Mérjük meg az oázis vastagságát és vágjuk méretre a rózsákat,majd alulról felfelé sorra szúrjuk szorosan egymás mellé, addig amíg a koszorú oldalát teljesen befedik a rózsák.
Hűtőbe tesszük egy órára szikkadni.












Elővesszük a muffinokat és a maradék fondant kinyújtjuk.
A muffinok kerületének megfelelő kört szúrunk ki belőle amiket egy mintázóval még átnyomunk.


Használhatunk virág alakú kiszúrókat is. Rátesszük a muffinok tetejére. Alaposan rásimítjuk.




A tuffokhoz elkészítjük a krémet.
20 deka porcukrot 20 deka puha vajjal , egy teáskanál rumaromával és egy -két evőkanál kakaóporral habos krémet készítünk. Ehhez használjuk bátran a gépi habverőt. Az elkészített vajas krémet beletöltjük egy csillagcsöves nyomózsákba és feltuffoljuk vele a muffinok tetejét.

video



Ezután már nem marad hátra más dolgunk mint hogy összeállítsuk a tortánkat.
Vegyük elő a torta állványunkat és forróragasztóval ragasszuk rá a vizes oázis alját.


A rózsa oázis tetején lévő vízálló papír tetejét teljesen leragasztjuk a 2 cm-es kétoldalú átlátszó ragasztóval . Erre óvatosan ráemeljük a tortaalátéttel együtt a kész tortánkat. A kétoldalú ragasztó nagyon erős odafogja jól ragasztani a tortánkat.


 Fontos hogy a tortaalátét és a vízálló kerek kemény papírunk teljesen egyformák legyenek,mert így nem fog kilátszódni az oázisunk,csak a rózsák!


A tortaállványt helyezzük a nagyobb tortaalátét közepébe és körré rakosgassuk az elkészített muffinokat. A maradék muffinokat tegyük egy másik tortaalátétre és helyezzük a tortánk mellé.










A torta készítése videó képekben:




Egy pár kép az esküvő pillanataiból.


















4 megjegyzés:

  1. Csodaszép ez a torta, nem kis munka volt vele :) Nagyon ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon helyesek a muffinok! Hol vettél ilyen szép famintázatú papírt hozzá? És milyen finomak lehetnek :) Egyébként minden elismerésem, hogy volt türelmed ilyen szépen kidekorálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:)) Ezeket a Dm-ben vettem és külön én kötöztem rá a szalagokat.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...